Seattle og Pike Place Market

Denne rejsedagbog foregår i Amerika og er en del af rejsen 'Jorden rundt med Mette og Henning'.

Visninger 2041 gange

Afrejsedato 2008-09-01
Hjemkomstdato 2009-01-26
Læs rejsebeskrivelsen: 'Jorden rundt med Mette og Henning' Læs Rejsebeskrivelse

Vi stod tidligt op og gik i Macy´s, da vi skulle bruge en kuffert til alle vores nyindkøbte ting.

Derefter gik vi en tur ned til havnen og Pike Place Market.

Markedet har eksisteret siden 1907 og der foregår altid en livlig handel af fisk og grønt. Det er bestemt en oplevelse at se fiskehandlerne smide rundt med fiskene og måske smage et par lækre smagsprøver.

Efter at have set på de sjove og glade fiskehandlere, fik vi lyst til frisk fisk, så vi spiste på en fiskerestaurant nede ved havnen, med en flot udsigt over havnen og vandet.

Vi gik lidt rundt i byen og så bla. på de mange flotte høje bygninger.

Derefter skiltes vi ad et par timer, for vi skulle ud og købe julegaver til hinanden - dog uden det store held, denne dag . Så vi gik tilbage til hotellet og slappede lidt af.

Udsigten fra vores hotelværelse.

Næste dag var der blevet meget koldere og det sneede ind i mellem. Vi gik ned til Pioneer Square, for at få en "Underground Tour",  en tur rundt i det gamle Seattle, der især foregår under gadeniveau. Her kan man se ruinerne af branden i 1889, som man efterfølgende har bygget en ny by ovenpå. Her ses Henning på vej ind i banken .

Turen var særdeles sjov , men det skyldes især den gode guide vi havde med. Han fortalt meget levende om det gamle Seattle, bla. om deres ret dårlige kloak-system.

Seattle er bygget på en skråning, hvor mange boede for enden af skråningen, nede ved havnen. Når der kom tryk på kloakerne øverst på bakken, stod der pludselig en tyk stråle op at toiletterne, hos dem som boede nede ved havnen .

Derefter gik turen til Space Needle.