Seattle skyline og aflevering af autocamper

Denne rejsedagbog foregår i Amerika og er en del af rejsen 'Jorden rundt med Mette og Henning'.

Visninger 2061 gange

Afrejsedato 2008-09-01
Hjemkomstdato 2009-01-26
Læs rejsebeskrivelsen: 'Jorden rundt med Mette og Henning' Læs Rejsebeskrivelse

Næste morgen stod vi tidligt op, i dag skulle vi kun kører 386 km. Men det var stadig meget koldt og is på vejene, og der gik hellere ikke længe før vi måtte holde i kø i en timestid, pga en lastbil der var gledet ud. Det gode ved at køre med ens "hus" er at når man holder i kø, kan man jo lige få ordnet en masse ting, som skrive postkort eller få tisset af .

Ved en 14-tiden kørte vi forbi Seattle's skyline.

Kort efter ankom vi til dagens campingplads. Resten af dagen gik med at vaske tøj, lave fudge (amerikansk julekonfekt med smeltede skumfiduser og chokolade), det var bestemt ikke noget for os . I stedet spiste vi chillipoppers (tænk dem kan man få flere steder her over ).

Næste dag kørte vi ind til Seattle og fandt en internetcafe, hvor vi lavede backup af vores mange, mange billeder og skrev på rejseuniverset. Vi var så heldige at vi fandt en parkeringsplads, lige ved siden af internetcafen for kun 5 USD for 10 timer. Det var en rigtig hyggelig cafe, hvor man kunne få varm kakao mv, mens man var på nettet. Ved en 17.30 tiden måtte vi hellere videre, for vi skulle gerne nå op i nærheden af der hvor vores autocamper skulle afleveres. Efter 110 km i kø med en hel del snevejr og et tykt lag is på vejen, kom vi til campingpladsen. Vi måtte kører nogle gange rundt på pladsen for at lave et spor vi forhåbenlig kunne bruge næste morgen. Der lå omkring 30-35 cm. sne.

Næste morgen var der faldet endnu mere sne, men vi kunne da godt komme fra campingpladsen. Vi skulle lige nå at gøre bilen lidt ren og tømme tankene inden bilen skulle afleveres kl. 11.00. (Tømmer man ikke tankene, får man en bøde på ca. 100 USD). Vi forsøgte forgæves at tømme tankene, men det var frosset helt fast.

Da vi kom frem til stedet hvor vi skulle aflevere bilen, grinede de bare af os og sagde de godt kunne forstå at vi ikke kunne tømme tankene. De var meget søde og tog det helt pænt. Alt i alt har vi været meget galde for vores autocamper og var lidt triste over at vi nu skulle aflevere den. Vi blev kørt til en nærliggende lufthavn, af en mand fra autocamper-stedet. I lufthavnen hentede vi vores nye bil - som vi skulle kører tilbage til Seattle i. Uha det var meget mærkeligt at komme ned til jorden igen... .

På vejen tilbage til Seattle, besøgte vi Seattle Outlet, der var en del forskellige butikker, så vi fik da shoppet lidt .

Vi kørte ind til Seattle-by hvor vi hurtigt fandt vores hotel - Warwich. Hotellet lå dejligt centralt. Efter vi havde læsset alle vores mange ting af på hotellet, kørte vi på de spejl-glatte veje, hen for at aflevere den nye "lille" bil.

Om aften spiste vi på restaurant og gik en tur i biografen og så en rigtig jule-film.