Waikiki på O'ahu

Denne rejsedagbog foregår i Amerika og er en del af rejsen 'Jorden rundt med Mette og Henning'.

Visninger 2051 gange

Afrejsedato 2008-09-01
Hjemkomstdato 2009-01-26
Læs rejsebeskrivelsen: 'Jorden rundt med Mette og Henning' Læs Rejsebeskrivelse

Vi ankom til Honolulu lufthavn omkring kl 20:10 lokal tid. Her ventede vi længe på at komme igennem imigrationskontrollen, og blev både fotograferet og fik taget finger-aftryk....

Da vi endelig kom ud af kontrollen, var bagagen allerede pillet af båndet - og vi kunne straks gå ud og snuppe en taxa. Der er et pænt stykke fra Honolulu lufthavn og til Waikiki. Taxachauføren gav os dog flere idéer til hvad der var værd at se på O'ahu (øen hvor Honolulu ligger på). Vores lejligheds-hotel lå kun to blokke fra stranden, og vores værelse lå på 18 sal, så vi havde en flot udsigt ud over området.

Næste morgen, var det flotte aftenlys skiftet ud med dagslys - som til gengæld så viste bygningernes lidt kedeligere beton.

At Waikiki er en kæmpe samling af beton, ændrer ikke på at det har en flot strand, nogle fine butikker - og en helt masse limousiner der kører rundt i gaderne.

Efter morgenmaden, gik vi en tur i området, og fik fremkaldt vores undervandsbilleder fra Cook-øerne.

Vi var også på et mindre marked, hvor vi lærte at alle priserne i USA som regel er opgivet uden skat, dog er skatten ikke helt så høj som herhjemme (forskellig fra stat til stat, ca. 7 -10 %). Vi brugte lidt tid på internettet - for at få detaljerne på plads om vores ophold på "The Big Island" (Hawai'i).

Vi handlede lidt ind, så vi selv kunne lave aftensmad - det var temmelig dyrt, og der ud over lærte vi at man går meget op i ID, når man skal købe alkohol. Uanset hvor gammel du ser ud, og om du bare skal købe øl eller vin - så fik man ikke lov med mindre at man er over 21 og kan vise ID.