Cook-øerne, Rarotonga, sydøstsiden

Denne rejsedagbog foregår i New Zealand og er en del af rejsen 'Jorden rundt med Mette og Henning'.

Visninger 2057 gange

Afrejsedato 2008-09-01
Hjemkomstdato 2009-01-26
Læs rejsebeskrivelsen: 'Jorden rundt med Mette og Henning' Læs Rejsebeskrivelse

Næste morgen tog vi til med bussen hen til Muri-Beach Resort, som ligger på sydøstsiden af øen. Der er to busser på øen, én der kører med uret, og én der kører mod uret rundt. Bussen kører efter en kørerplan, men der er ø-stemning, så man skal ofte indregne noget ekstra tid...

Vi ankom til Muri Beach Resort kl 11.20, og vores værelse skulle være klart til klokken 12. Men først da klokken var 14 ankom rengøringskonen - der var sket en misforståelse... Mens vi ventede ved poolen fik vi nogle nye snaksagelige venner fra New Zealand, men de skulle desværre hjem samme dag.

På resortet var der nogle små flotte legetøjsbåde til børnene, som var lavet af en kokosnød og siv.

Her ses vores lille lejlighed, der var mange små dyr der kom ind alle vejne , men myggene holdt heldigvis til udenfor.

De små hyggelige hytter, ligger i en stor have, og udsigten fra vores terrasse og stuevindue, var meget grøn og rolig. Fra hytten var der ca. 25 meter til poolen, hvor der ifht. Edgewater heldigvis var meget mere ro og plads til at slappe af. Det gjorde vi så resten af dagen.

Mandag tog vi til Avarua - som er den største by på Rarotonga. Her gik vi lidt rundt og kiggede og handlede madvarer. Derefter tog vi bussen tilbage igen til Muri Beach. Der er ikke særlig mange handle-muligheder ved Muri Beach.

Sydøst-siden af øen, har det flotteste turkisgrønne vand på øen, så om eftermiddagen og i de næste par dage gik vi flere ture langs stranden, og spiste på restauranter som ligger midt på stranden.

I vandet sejlede vi i 2-mands kajak og snorklede mens vi så de mest fantastiske, forskelligartet og farverige fisk  .

Hver gang vi snorklede så vi nye fisk, og efterhånden blev nogle af dem mere og mere nysgerrige. En af dem blev så nysgerrig at den svømmede ind i Henning .

Der var også mange andre spændende ting i vandet, her ses tang med muslingeskaller.

I vandet, var der også en lokal fisker der gik rundt og fangede de flotte fisk i det lave vand.

Om aftenen grillede vi forskelligt kød, og nød at vi igen havde mulighed for selv at lave maden.

Genrelt er tingene meget afslappede på Rarotonga, og da øen ikke er så stor er det helt normalt at man begraver sin familie på sin egen grund...

... men der er dog også mindre kirkegårde rundt omkring. Det pudsige at der er begravelsespladser alle steder, og her ligger den helt ned til vandet!

Om torsdagen fløj vi tilbage til Auckland, hvor vi landede fredag. Derefter stod vi op lørdag morgen og fløj til Hawaii - hvor vi landede fredag (man skal holde tungen lige i munden, når man planlægger rejser der fører en over datolinjen).

Flyveturen til Hawaii bød på denne flotte solnedgang, billedet er taget ud ad vinduet i flyveren.