Rejsedagbog, På ski i Whistler - RejseUniverset

På ski i Whistler

Denne rejsedagbog foregår i Canada og er en del af rejsen 'Jorden rundt med Mette og Henning'.

Visninger 2039 gange

Hjemkomstdato 2009-01-26
Læs rejsebeskrivelsen: 'Jorden rundt med Mette og Henning' Læs Rejsebeskrivelse

Print Print Rejsedagbogen: På ski i Whistler

Mandag den 22. december, de efterhånden udtrådte sko, blev udskiftet med ski og snowboard . Vi stod op tidligt og hyggede os med morgenmaden. Derefter tog vi vores lånte skitøj på, og gik ned til en skibutik hvor vi havde forudbestilt vores udstyr. I løbet af en god ½ time, var vi klar bortset fra en enkelt detalje - liftkortet. Vi forhørte os i butikken, men de kendte ikke noget til forudbestilt liftkort, så vi besluttede os for at henvende os på liftkortkontoret. Her kunne de ikke se vores forudbestilling, og vi blev sendt tre forskellige steder hen - før vi fik vores liftkort. Lektie lært: lad være med at forudbestille liftkort!.

Med liftkortene i hånden tog vi straks liften op til toppen af bjerget, og nu kunne vi endelig komme ud og stå. Det var rigtig flot solskin, og temperaturen var lav!

Whistler er et utrolig smukt område at stå på ski i, og Canada er generelt kendt for at have fantastisk sne. Dog var der ikke så meget sne, som normalt - så vi oplevede desværre ikke den kendte Canadiske champagne-sne.

Nogle pister var lidt hårde, men vi fandt hurtigt nogle rigtig gode pister i det smukke landskab.

Lifterne lukkede allerede kl 15, og derfor var vi hurtigt nede i byen igen. Her handlede vi og Mette gik på posthuset for at hente en pakke fra sin mor. Efter mere end én time i kø, fik vi af vide at selvom vi havde navnet på det hotel pakken var sendt til - så havde de brug for en adresse, ellers kunne de ikke finde den....

Temmelig irriteret gik vi tomhændet hjem.

Til aften lavede vi en god mørbrad med salat, pommesfritter og en god sauce. Resten af aftenen hyggede vi os, og kl 23 gik vi i seng.

Dagen efter gik Henning på posthuset kl 8, og igen var der kø men ikke så meget som dagen før - kun 30 min . Denne gang havde vi en adresse med, og det lykkedes ekspedienten at finde pakken til os. JUBII, nu havde vi hentet julegaven fra Danmark . Tilbage i lejligheden spiste vi morgenmad, og gjorde os klar. Da klokken var omkring 11 var vi på toppen af bjerget, og der var igen rigtig koldt!

Efter et par ture spiste vi frokost på bjerget. Derefter tog vi den nye "Peak2Peak" lift til Blackcomb-området. Her over fandt vi en super piste, som førte tilbage til Whistler-village. Her efter gik vi hjem og lavede skinke til aftensmad. Efter maden, trængte vi til lidt afterski-stemning og gik på bar: Whistler Lift Co. Her fik vi lidt øl og en irish-cofee at varme sig på .