Rejsedagbog, The Rocks, the bridge & the wildlife - RejseUniverset

The Rocks, the bridge & the wildlife

Denne rejsedagbog foregår i Australien og er en del af rejsen 'Jorden rundt med Mette og Henning'.

Visninger 2031 gange

Hjemkomstdato 2009-01-26
Læs rejsebeskrivelsen: 'Jorden rundt med Mette og Henning' Læs Rejsebeskrivelse

Print Print Rejsedagbogen: The Rocks, the bridge & the wildlife

Næste morgen tog vi atter bussen ned til Sydney havn. I dag var vejret lidt bedre, så vi tog atter et par billeder af Operahuset. (Denne gang fra en vinkel hvor vi er på vej over til "The Rocks")

Vi gik over til "The Rocks" som er Sydneys ældste bydel, her blev de første huse bygget, da den første flåde af skibe med straffefanger ankom i 1788.

Det var meget hyggeligt at gå igennem bydelen. Der er mange små butikker og caféer. Vi købte et par souvenirs til nogle af de søde små børn der hjemme. Mens den ene af gaverne, der skulle lukkes luft ud af .... gik vi en tur hen til Sydney Harbour Bridge.

Vi gik ud på broen til den første pylon, hvor det var muligt at gå 200 trin op, så man kunne se ud over byen, broen og selvfølgelig til Operahuset.

På vej op var der små lærerige facts om hvordan broen blev bygget. Den blev færdig i 1932, har otte kørebaner, to jernbanespor samt cykel og gangstier. I 1980'erne blev den udvidet med en tunnel.

Da vi kom tilbage til The Rocks hentede vi, den nu flade gave, og så var det tid til en lille pause.

Dertil hørte en tysk Franziskaner øl og tysk folkemusik (jo jo vi er stadig i Sydney ).

Vi gik tilbage til til havnen, ja det er forår i oktober, selv om vi havde tykke jakker på....

Vi tog færgen til Darling Harbour, hvor der var mange promenade caféer og indkøbscentre (Sydneys nyeste bydel). På vejen der over fik vi endnu en ny vinkel af Operahuset, så endnu en del billeder

Vi så også dette gamle skib og fyrtårn.

I Darling Harbour tog vi en tur i "The Wildlife World", hvor vi så mange søde og bløde dyr...

... jamen den er jo bare så kær - som en rigtig levende bamse .

Og nogle sjove dyr ....

.. det er da et lidt sjovt dyr

Der var også en del fulge...

... og en masse flotte sommerfugle.

På vej ud, mødte vi en dame som rigtig godt kunne lide slanger, faktisk så meget at hun stod med en Pytonslange rundt om sig. Hun sagde vi skulle prøve at røre ved den.... hvilket vi begge gjorde (Tænk nu har Mette både rørt ved en Pytonslange og en krokodille ).

Vi gik tilbage til byen og tog bussen hjem (efter ½ times ventetid - de kører åbenbart lidt ligesom DSB). Vi handlede, lavede aftensmad, hyggede, så tv og slappede af.