Rejsedagbog, De første dage på Koh Samui - RejseUniverset

De første dage på Koh Samui

Denne rejsedagbog foregår i Thailand og er en del af rejsen 'Jorden rundt med Mette og Henning'.

Visninger 2045 gange

Hjemkomstdato 2009-01-26
Læs rejsebeskrivelsen: 'Jorden rundt med Mette og Henning' Læs Rejsebeskrivelse

Print Print Rejsedagbogen: De første dage på Koh Samui

Da vi ankom til Koh Samui, fik vi et værelse helt ned til straden, det lyder jo meget lækkert. Dog var værelset ikke i så god stand. Det var et meget mørkt værelse, der var meget slidt og der var en masse småfluer på badeværelset.

Vi skyndte os en tur i havet, hvilket var skønt efter den lange flyvetur. Efter et par timer i liggestolene med overskyet vejr blev vi ganske ynkelige, den ene havde fået Indien-mave-problemer , den anden var blevet solskoldet

Så de næste par dage tog vi det meget stille og roligt. Vi skulle jo helst være max. 100 meter fra hotelværelset og i skyggen. Vi brugte dagene på at skrive på RejseUniverset og slappe af. Vi spiste på hotellets restaurant.

Efter to dage skulle vi ud af vores værelse, fordi det skulle moderniseres, så det var altså derfor det var i så dårlig stand. Vi fik et værelse med "garden-view", det var noget mere lækkert. Her bestilte vi igen to overnatninger. På hotellet havde de en kanal med film. Filmen blev valgt af receptionen, det var hyggeligt at se engelsk-talene-film om aftenen.

Dag 4 lejede vi en gammel bil af en dame som også ejede en fiskerestaurant (en smal lille Suzuki-firehjulstrækker), så vi kunne køre øen rundt.

Øen er 20 km bred og 25 km lang. Det første vi gjorde var at få benzin på. På øen har de kun tønder med benzin, ingen benzintanke med store beholder - som vi kender dem fra DK. Efter 20 min kom vi til et sted hvor der var skilte mod et vandfald og et udsigtspunkt. Vi kørte op af bjerget (det var lige før den gamle bil ikke kunne holde til det...). Vi kom op til en p-plads, hvor vi skulle betale for at parkere bilen, 30 thailandske bath (ca. 10 kr.). Vi gik op og ned af bjerget, som var temmelig glat. Endelig kom vi til "vandfaldet", hvis man kan kalde det det... det var nemlig kun ca 1 meter vand der faldt ned fra klipperne. Vi gik videre op til udsigtspunktet, det var tilgengæld en flot udsigt. Men pyha hvor var der varmt.

Vi kørte videre og kom til øens sydlige del, her var der ikke så mange turist-butikker mv. så her var der mere fredligt og man kunne se stranden og naturen uden hoteller mv.

Da vi næsten var øen rundt, fandt vi et stort indkøbscenter. I indkøbscenterets MEGET store supermarkede fandt vi Lillebror-ost og Lurpak-smør (næsten som at være hjemme). Vi købte ost, kiks og mælk. Men mælken smager jo ikke som i Danmark og osten var blevet varm...

Efter lang tids køren, fandt vi den store Buddha, som man kunne se fra store dele af øen.

På vejen tilbage ledte vi efter et par steder hvor vi kunne sove de næste par nætter. Der var dog ikke noget som så særlig godt ud. Vi kørte derfor tilbage til vores hotel Golden Sand og bestilte endnu en overnatning i vores "gamle" værelse med Garden-view. Da klokken var ved at være syv kørte vi ud for at finde noget aftensmad, vi ville gerne prøve en ny restaurant, (for vi havde spist på hotellets restaurant de tidligere aftener, da vi jo ikke kunne være så langt væk fra vores værelse ). Vi fandt en lækker restaurant, der hed "The Cliff - Bar and grill" Her blev vi serviceret af en noget sur dame, men hun kom med de lækreste australske bøffer. (Det var den første thailænder vi har mødt som var sur, alle er ellers så søde og smilene). Bøfferne havde fået alt for lidt (helt rå) så vi måtte sende dem tilbage til en gang mere på grillen. Men ellers var det lækkert mørt - og det var skønt at få BØF .

Efter aftensmaden fandt vi et resort "The Cliff view resort", det kostede normalt 8.000 bath for et værelse, men vi fik en special pris (højsæsonen var ovre) til kun 3.000 bath (ca. 500 kr.) og det var SÅ lækkert. Det lå med udsigt over havet, bygget op af nogle klipper, værelserne var flotte og rene. Vi bestilte det til de sidste 3 overnatninger vi havde på øen. Men vi skulle jo tilbage til Golden Sand og sove den sidste nat vi havde bestilt der. Vi aftalte med The Cliff Resort at de skulle hente os på Golden Sand næste morgen (kostede ikke noget).