Oplevelser i Roanoke

Denne rejsedagbog foregår i Amerika og er en del af rejsen 'Jorden rundt med Mette og Henning'.

Visninger 2045 gange

Afrejsedato 2008-09-01
Hjemkomstdato 2009-01-26
Læs rejsebeskrivelsen: 'Jorden rundt med Mette og Henning' Læs Rejsebeskrivelse

I dag tirsdag den 6. januar forlod vi hotellet 8.40 for at kører syd på. Vi kørte til Roanoke i Virginia for at besøge Hennings bror Allan og hans kone Sanne. I Roanoke var det svært at finde Hertz kontor - trods GPS'en. Det skulle vise sig at være et ganske lille kontor placeret bag nogle store bilforhandlere.

Sanne kom og hentede os og det var skønt at se et kendt ansigt! Det var tre måneder siden vi sidst havde set et kendt ansigt (Mettes onkel i Nepal). Vi handlede og tog hjem til deres hus, hvor vi fik the "grand-tour".

Kl 17.30 kom Allan hjem fra arbejde, og det var skønt at se ham igen. Vi skulle naturligvis straks se diverse ting - især bilen.

Derefter havde Sanne lavet god mad til os, og der blev talt en masse. Vi fik også spillet "Partners" og vi viste lidt af vores uredigerede video.

Næste dag skulle Allan på arbejde, så vi benyttede lejligheden til at skrive på RejseUniverset, og senere tog vi ud til et stort center. Om aftenen spiste vi på en lokal fiskerestaurant - som havde det mest imponerende øludvalg vi nogen sinde har set! Seks kæmpe køleskabe med øl fra alverdens lande! Vi rundede aftenen af med at spille og snakke.

Om torsdagen tog vi rundt i Roanoke, for at finde noget særligt friluftstøj. Det lod sig desværre ikke gøre, men da vi ringede til en forretning i Blacksburg, skulle det vise sig at de havde det - og så på udsalg! Vi lånte Sannes "Boblebil" og kørte til Blacksburg . Bagefter kørte vi tilbage igen, vi havde glemt adressen, men Mette kunne huske en vej i nærheden - og pludselig kunne vi kende vejen, og finde hjem. Om aftenen spiste vi god mad hjemme og hyggede os.

Om fredagen havde Allan et kort telefonmøde om morgnen, og resten af dagen havde han fri. Det benyttede vi os af, og tog ud og spiste brunch. Bruncen var et kæmpe måltid, og vi blev godt mætte . Derefter tog vi ud og spillede discgolf på den lokale bane i Roanoke. Her var temmelig mudret, og det kunne særligt Allan bekræfte - efter han gled og fik mudder langt op og ned af sig . Om muderet var årsag til at det var turisten Henning som vandt - vides ikke .

Bagefter kørte vi ud i Blue Ridge Mountains, som er utrolig smukt bjergområde.

Langt ude på landet, besøgte vi en lille lokal vinbonde - hvor vi smagte forskellige rød- og hvid-vin.

Bagefter tog vi tilbage til Roanoke hvor vi shoppede løbesko m.m. Da det blev aften spiste vi KÆMPE bøffer på Texas Steakhouse!

Senere tog vi hjem og spillede Partners.

Lørdag (sidste dag i Roanoke) stod vi op 8.45, hvor Allan og Henning tog ud og løb 6 km. langs floden. Mens Mette forsøgte at pakke og få alle vores efterhånden rigtig mange ting til at være i vores tasker.

Senere kørte vi på genbrugsstationen, som fungerede på amerikaner-manér. Dvs. at man kører ind i én lang række, senere bliver man bedt om at åbne bagsmækken, så kommer der mænd og tømmer bilen - og så kan man kører videre, helt uden at forlade bilen!  Drive-thru genbrugsstation - SEJT!!! Om eftermiddagen så vi midtbyen...

... og efterfølgende tog vi til lufthavnen. I lufthavnen havde vi bestilt en bil, som vi skulle bruge til at kører til Newark airport i New York. Det tog sin tid med at få papirerne på plads, og derefter gik vi ud af bygningen for at hente vores bil på en enorm parkeringsplads. Allan trillede langsomt med i hans bil, og hans øjne var tæt på at hoppe ud af hovedet på ham da han så bilen .

Sprit-ny Nissan Maxima, med ALT i udstyr og en ordentlig klump under hjelmen - SÅDAN SKAL DET VÆRE!!!

Om aftenen fik vi god mad, og bagefter hyggede vi os med at snakke og se billeder. Kl 21 sagde vi farvel til Allan og Sanne, og satte kursen nord på. Der var koldt og der var frost i vejret. Efter 370 km. overnattede vi Hampton Inn - som havde en spejl-isglat parkeringsplads. Det var så slemt at man måtte trække sine fødder over parkeringspladsen for at undgå at falde. Da kl var 2 sov vi.

Næste morgen stod vi op 7.30, og kl 8.45 kørte vi til Newark airport. Kl 12 var vi i Newark, og her fik vi frokost på en lokal Burger King. Derefter kørte vi til lufthavnen og da vi skulle til at afleverer bilen kom vi i tanke om at vi havde glemt at tanke. Heldigvis var vi i god tid, så vi valgte at vende om og finde en tank. 30 min. efter var vi tilbage igen. Da vi havde afleverede bilen gik vi til check-ind. Her fortalte damen os at den ene taske vejede for meget og det kostede 150 USD (næsten 900 kr.) at få den med. Det var vi temmelig utilfredse med, da man må have 2*23 kg. med hver, og vi havde kun 3 tasker med en samlet vægt på under det tilladte. Vi pakkede taskerne om, så alle tre vejede præcis 23 kg, og resten tog vi enten på eller med som håndbagage. Godt trætte efter alt den ompakning gik vi igennem sikkerhedskontrollen.

Det var en mærkelig fornemmelse at vide at nu var vi kommet til turens sidste flyvning - nu skulle vi hjem...