Grand Canyon, South Rim

Denne rejsedagbog foregår i Amerika og er en del af rejsen 'Jorden rundt med Mette og Henning'.

Visninger 2052 gange

Afrejsedato 2008-09-01
Hjemkomstdato 2009-01-26
Læs rejsebeskrivelsen: 'Jorden rundt med Mette og Henning' Læs Rejsebeskrivelse

Efter en meget kold nat i autocamperen, stod vi op og spiste morgenmad og fik varm cacao. Det var i dag den første søndag i advent. Henning havde købt en lille julestrømpe, vi kunne hænge op og Mette havde købt lidt chokolade der kom i strømpen. Kl 11 forlod vi campingpladsen i Kingman, og satte nu kurs mod Grand Canyon. Efter 3-3½ time var vi fremme i nationalparken, og her fra kørte vi til "South Rim", som er sydkanten af Grand Canyon.

Her fra var der en super flot udsigt over det fantastiske område.

Få hundrede meter fra udsigtspunktet, ligger der et besøgscenter. Vi slog vejen forbi og forhørte os om mulige vandreture - samt morgendagens vejrforhold.

Derefter satte vi kurs mod byens campingplads, men på vejen så vi en elg inde mellem træerne.

Efter et kort stop, fortsatte vi til campingpladsen, hvor det heldigvis var nemt at få plads pga. lavsæson.