World Peace Stupa

Denne rejsedagbog foregår i Nepal og er en del af rejsen 'Jorden rundt med Mette og Henning'.

Visninger 2040 gange

Afrejsedato 2008-09-01
Hjemkomstdato 2009-01-26
Læs rejsebeskrivelsen: 'Jorden rundt med Mette og Henning' Læs Rejsebeskrivelse

Efter paraglidingen tog vi tilbage til hotellet, hvor vi sad og hyggede os i haven med et par øl. Efter et par timer skyndte vi os ned til Cafe Concerto (restauranten fra i går aftes) for at spise en hurtig frokost. Derefter tilbage til hotellet, og nu ventede tre "store" taxaer (5 mand i én suzuki alto agtig bil).

Turen gik der op ad nogle stejle grusveje, og 2 ud af tre biler nåede ikke toppen. Det resulterede i en temmelig lang gåtur for 2/3 af gruppen - og for de heldige (bl.a. Mette og Henning) var der ikke så langt, da vores bil holdt hele vejen! På vej til toppen løb Henning om kap med en napaleser og Mette blev healet på vej op af bjerget.

På toppen af "bjerget" var et fint tempel, World Peace Stupa - hvor Nepal samt 3 andre lande har doneret en buddha - der peger mod hvert sit verdenshjørne.

Fra templet, er der en flot udsigt over Pokhara og søen.

Derefter gik turen ned til byen igen, og denne gang holdt alle bilerne - trods deres rally-inspireret kørsel (til tider sidelæns kørsel).

Om aftenen spiste vi samlet på Moondance restaurant. Den var nogenlunde.