Rafting og Hotel River Spring

Denne rejsedagbog foregår i Nepal og er en del af rejsen 'Jorden rundt med Mette og Henning'.

Visninger 2040 gange

Afrejsedato 2008-09-01
Hjemkomstdato 2009-01-26
Læs rejsebeskrivelsen: 'Jorden rundt med Mette og Henning' Læs Rejsebeskrivelse

Vi kørte tidligt fra Kathmandu, så vi spiste morgenmad på vejen i bussen. Det var desværre ikke en stor succes, da varm kaffe og hullede veje ikke passer så godt sammen... Vi skulle til Kurintar hvor vi skulle rafte ned af en bred flod (Fistling) ned til vores hotel. Det var en lang vej op over bjergene, da der mange steder var lastbiler som holdt stille midt på vejen (pga. fladt dæk mv.) og det skabte lange køer.

Endelig kom vi frem til stedet hvor vi skulle rafte. Vi mødte 6 nepalesere der var klar til at tage os med ud og rafte. Vi fik nogle instrukser om hvordan vi skulle padle, dreje mv. Vi fik hjelm og redningsvest på og vi (16 danske amatører) var nu klar til at komme afsted. Vi blev fordelt i 3 både, 6 i hver, sammen med en der styrede båden og en der var medhjælper (øste vand ud af båden mv. - han hjalp også til med at padle, hvis der var nogle der ikke kunne finde ud af det).

Det var vildt sjovt, hårdt og MEGET vådt. Floden var både stille og rolig (så vi nød udsigten med bjergene og de søde børn der vinkede til os undervejs), og andre gange var floden i "høj sø", så vi måtte padle hårdt til, mens vandet sprøjede ind over os. Man kan rolig sige, at der ikke var ét tørt sted på os, da vi var færdige!!!

Da vi havde raftet i et par timer hold vi ind til siden, for nu ville floden blive mere vildt og for farlig til vores begynder-niveau. Alle synes det havde været en fantastisk tur, og ville meget gerne forsætte. Det fik vi dem så overtalt til. Det næste stykke af floden kaldes "Lady´s Dislike", det var noget mere vildt, men alle synes det var så sjovt at vi næsten ikke var til at stoppe igen. Alle var klar til en tur mere næste dag...

[Vi kunne desværre ikke have vores kamera med ud i båden, men der er andre som har taget billeder - de kommer på så snart vi har fået dem fra dem.]

Vi blev samlet op af vores bus og blev kørt det sidste stykke hen til hotellet, alle meget våde - men med et stort smil på læberne . Da vi ankom til vores hotel "Hotel River Spring" fik vi vores værelser. Det var okay værelser, hvor sengene bestod af en madras på gulvet (var hævet lidt i højden). Badeværelset var nogenlunde (ikke helt rent, men luksus i forhold til hotellet i Kathmandu).

Vi tog et bad og mødtes senere til spisning i hotellets restaurant. Efter maden slappede vi af ved poolen og fik en øl af Sonny, fordi  hun havde fødselsdag. Vejret var dog ikke så godt, så vi sad under paraplyer. Vi spiste aftensmad og efter maden fortalte Per lidt om Nepal, næser og forskellige befolkningsgrupper. Efterfølgende sov alle godt.

Næste dag var en slappe-af-dag - hvilket var rigtig godt, det trængte vi til. Vi spiste morgenmad og gik ned til hotellets pool for at bade. Vejret var skønt i dag. Det var en lækker pool, der var ren og havde en bar midt i poolen. Her brugte vi hele formiddagen.

Henning gik en tur ned til floden for at tage et par billeder af naturen, Her var der nogle små drenge som badede i floden. De synes det var meget sjovt at man tog billeder af dem og der efter viste dem billederne  .

Efter frokost tog nogle af os ud på en lille vandre tur ud i bjergene og over en lang hængebro. Resten af gruppen slappede forsat af ved poolen. Vi gik langs vejen et stykke tid inden vi kom til en meget lang hængebro, den var heldigvis bygget med stålvejer, så den så stabil ud, det gyngede dog lidt ude på midten af broen.

Da vi kom over på den anden side af broen, var der en masse nepaleser der levede på denne side af broen, i små huse og hytter på bjergskråningen.

Vi gik en tur i deres "by" hvor vi mødte en masse søde børn som fuldte os hele vejen. Vi fik lov til at tage billeder af folk, og der var kun en mand som bad om penge, der var dog nogle steder hvor de fik lidt af os. Vi mødte en rigtig sød og grinende dame som var ved at gøre hendes hus klar til den årlige festival Bada Sasain (Den festival som de også fejrede i Kathmandu), de fejre modergudindens sejr over ondskaben, den varer i 10 dage. Den søde og grinede dame, sagde vi gerne måtte tage billeder af hende og når vi viste dem til hende, grinede hun endnu mere.

Hun var ved at kalke hendes hus til så det kunne være rigtig flot, hende og hendes mand, var nogle af det lidt rigere i "byen" da de havde et hus. Mange andre havde kun hytter, vi fik lov til at komme ind i en hytte, der var slet ikke lys, så vi kunne ikke se noget, men man kunne tage et billede med blitz.

Som man kan se på billedet, var der utrolig orden og flot, i hjørnet af værelset var der en stabel af majs, tøjet lå hen over en stang og der var en gang til et andet værelse, dette kunne vi dog ikke se, da der ingen lys var.

Vi gik tilbage hen over broen og tilbage til vores hotel. Spiste aftensmad og slappede af. Vi spillede lidt kort og gik i seng. Klokken 3.30 skulle Mette op og tisse, og fik øje på en karkelak, så måtte Henning op og på jagt endnu en gang .

Næste morgen tog vi videre til Seratar. Hvor vi skulle være med til at indvie en skole i bjergene.