Besøg af fam. Broch Laursen – uge 30 2007 (33)

Denne rejsedagbog foregår i Schweiz og er en del af rejsen 'Allan og Sanne i Schweiz'.

Visninger 2051 gange

Hjemkomstdato 2008-02-01
Profil slaursen76
Læs rejsebeskrivelsen: 'Allan og Sanne i Schweiz' Læs Rejsebeskrivelse

Da Sannes forældre ikke kunne komme på sommerbesøg alligevel, slog Kristina, Søren og co. hurtig til, da vi spurgte, om de havde lyst til at komme på besøg i stedet for.

De kørte hjemmefra lørdag d. 21. juli om aftenen, så børnene kunne sove i bilen, og ankom i Basel søndag morgen. Turen var gået godt og smertefrit.

Søndagen forløb med hygge og vi var med børnene på legepladsen osv.

Mandag kørte vi til Alsace, da de gerne ville se det flotte område i Alsace, og samtidig købe lidt hvidvin.

Her nyder fam. Broch vores medbragte madpakke og nyder udsigten ud over Alsace:

Vi tog også en tur til Ribeauvillé, der er utrolig hyggelig. Her står Sanne med Mathias og Emma på gågaden:

Tirsdag var vejret ikke så godt, så vi tog en indedag i et legeland ved Wädenswil i nærheden af Zürich. Det var alle tiders legeland for Emma og Mathias, og de var godt trætte, da vi kørte mod Basel igen. De faldt i søvn i bilen med det samme.

Onsdag havde de igen lovet godt vejr, så Allan havde taget fri fra arbejde, så vi alle kunne tage en tur i Europaparken i Tyskland. Vejret var perfekt allerede fra morgenen af, så det var en perfekt dag at tage til Europaparken.

Her kører Mathias bil med Emma og Allan som passagere:

Emma var overhovedet ikke bange for at prøve noget, jo vildere jo bedre! Så jeg passede Mathias imens, de andre tog en tur i en vandrutsjebane, hvor man sad i træstammer. Emma var senere med Allan og Søren i en endnu større og vildere rutsjebane, hvor hun bare skreg af grin, mens Søren og Allan var noget betænkelige ved situationen.

Her ses Allan, Kristina, Emma og Søren i vandrutsjebanen:

Så blev det tur for Emma og Allan at prøve en karrusel, der løftede dem højt i vejret:

Man kunne blive ansigtsmalet, og Emma fik lov til at prøve. Hvilket vi må gøre en anden gang, da hun ikke turde snakke længe efter, da hun var bange for at læbestiften gik af  :0)

Her er det flotte resultat af hendes ansigtsmaling:

Imens Emma blev malet fik gutterne en øl på en restaurant:

Der var et Nivea Kinderland i Europa Parken for børn, hvor de bl.a. kunne sejle i Kano helt alene, hvilket de synes var meget sjovt.

Her se Emma og Mathias i kanoen:

Vi spiste aftensmad i Europa Parken og fik noget godt mad. Bagefter fandt vi efter noget besvær ud til vores biler igen, da de havde lukket nogle af udgangene pga. lukning af parken.

"Man bliver godt træt efter en hel dag i Europaparken":

Torsdag var vejret igen super, og vi kørte til Fürenalp i nærheden af Engelberg. Området er utrolig flot, og man kan se gletschere tæt på.

Man kører med en meget lille kabinelift op i 1850 m. højde. Herfra gik vi en lille tur i området.

Her ses Fam. Broch med den flotte udsigt i baggrunden:

Her ses en af gletscheren på bjergene overfor:

”Jeg skal altså lige have noget i lommen”:

Sej tøs i alperne:

Fredag blev endnu en dag med godt vejr, så vi tog på strøgtur i Basel by. Vi købte sandwich i en bod og tog dem med ned til Rhinen for at nyde dem der. Vi stak senere fødderne i Rhinen for at blive kølet lidt ned, og vandet var slet ikke så koldt.

Her ses Kristina, Mathias, Sanne og Emma ved Rhinens bred:

Lørdag aften skulle Kristina og co. igen kører hjem til Danmark, og for at de ikke skulle blive for trætte til køre den lange tur, tog vi en slapper dag.

Vi kørte til toppen Dorneck, der ligger ved byen Dornach syd for Basel. Her var der en gammel borg, hvorfra man kunne se helt til Basel.

Her ses Aesch:

Her ses Stinna, Søren og Mathias nyde udsigten fra borgen:

Her er noget af den gamle borgruin:

Emma og Allan var i deres element og legede gemme osv. omkring på borgen. Her kigger de ud gennem et hold i borgen:

Senere var vi på legepladsen ved ”Park im Grünen”, der ligger i Basel. Her nød vi vores madpakker og Mathias og Emma fik leget.

Hvad gør man dog ikke for at børnene morer sig:

I naturparken har de en meget gammel karrusel som Emma og Mathias fik lov til at prøve.

Her ses Mathias sidde i en bil, Det var svært at overtale ham til at gå videre bagefter:

Lørdag aften kørte fam. Broch så igen mod Danmark. Det er utrolig hvor hurtig sådan en uge går, når man har godt selskab. Der var gang i den fra morgen til aften. Allan og jeg synes, der var meget stille i lejligheden, da de var kørt.