Weissenstein og Solothurn (3)

Denne rejsedagbog foregår i Schweiz og er en del af rejsen 'Allan og Sanne i Schweiz'.

Visninger 2047 gange
Opdateret 2006-06-21 18:30:56
Tilføj kommentar til rejsen: Allan og Sanne i Schweiz Tilføj kommentar
Næste dagbogsindlæg: 'Weekend i Wallis 16-18 juni 2006 (4)' Næste
Forrige dagbogsindlæg: 'Indretning af lejlighed på St. Jakobs-Strasse (2) Forrige
Schweiz

Afrejsedato 2006-04-01
Hjemkomstdato 2008-02-01
Profil slaursen76
Læs rejsebeskrivelsen: 'Allan og Sanne i Schweiz' Læs Rejsebeskrivelse

Søndag d. 11. juni tog vi til vandreskoene på og kørte til Weissenstein, der ligger ved Solothurn. Weissenstein er en del af Jurabjergene og er 1284 m høj. Vi kørte op af bjerget og parkerede cirka halvvejs oppe af bjerget. Herfra gik vi så til toppen af Weissenstein. Det var en stejl, men meget smuk tur opad, og det var anstrengelserne værd, da vi så udsigten fra toppen. Her kan man se udover Mittelland til alperne. Man kan se helt til Mont-blanc på en god dag. Det kunne vi dog ikke, der var for meget varmedis, men vi havde alligevel en utrolig flot udsigt fra toppen, og vi fik set alperne med sne.

Det var en meget varm dag, og vi fik slukket tørsten på en restaurant på toppen, hvorfra man har den samme fantastiske udsigt ud over dalen og alperne. Bagefter gik vi en lille tur rundt i højderne på Weissenstein plateau’et. Her vil vi bestemt komme tilbage og vandre!

Her ses Allan og jeg på toppen med den flotte udsigt i baggrunden:

Her skimtes alperne i baggrunden:

Bagefter kørte vi ned til Solothurn for at se byen og dens gader. Allan har boet sammen med sine forældre og søskende i Soluthurn som barn, så det var ekstra sjovt for ham at se Soluthurn igen. Det er en rigtig hyggelig by med dens gågader og restauranter.

Her ses Allan foran byporten ind til Soluthurn: (I den røde trøje)

Der var familiedag i Soluthurn, så gaderne var fulde af mennesker, hvilket kun gjorde stemningen hyggeligere. Vi var inde i katedralen ”St. Ursus”, og kirken var meget flot. Vi gik herefter en tur op af de mange trapper til toppen af katedralen. Her var der den mest fantastiske udsigt ud over Soluthurn og bjergene. Vi så floden, der bugter sig igennem dalen.

Manden, der stod for betalingen af adgangen til tårnet, viste os hvor Bellach lå. Det var stedet hvor Allan og hans familie boede, da de var i Schweiz.