Rejsedagbog, 25. august 2004 – Hjemrejse - RejseUniverset

25. august 2004 – Hjemrejse

Denne rejsedagbog foregår i Frankrig og er en del af rejsen 'Mont Blanc (bjergbestigning)'.

Visninger 2044 gange

Hjemkomstdato 2004-08-23
Læs rejsebeskrivelsen: 'Mont Blanc (bjergbestigning)' Læs Rejsebeskrivelse

Print Print Rejsedagbogen: 25. august 2004 – Hjemrejse

Nu var det blevet onsdag, og i dag skulle vi pakke og tage mod Geneve. Vi skulle først nå bussen kl. 16.30 fra stationen, så vi kunne tage det med ro og få pakket vores ting. Heldigvis var det blevet solskin, så vi kunne få alt vores udstyr samt teltet tørret.

Faktisk var vejret så godt, at vi kunne sidde i bar overkrop og spille skak. Efter spillet besluttede vi os for lige at få lidt sol på ryggen (det skulle jeg aldrig have gjort, jeg blev skoldet efter kun ca. 20 min. i solen.).

Vi fik pakket tingene, og gik ind til byen. Jeg købte busbilletterne og sagde hejhej € 26 pr. mand. Marcus blev i mellemtiden sendt i byen efter lidt frokost til turen, men fik ikke lov at handle – da kassedamen var meget opmærksom på at hans nuværende underskrift ikke var helt identisk med den på kortet. I mellem tiden kom bussen, og der var kun 5. til afgang da Marcus kom retur. Grunden til at det tog så lang tid var at han var nødsaget til at tage ud til den anden ende af byen for at få købt et par sandwich til os.

Efter 2 timer i bus, var vi kørt væk fra bjergene, igennem Geneve – hvor vi så måde Ferrari og Lamborghini, og havnet i Geneve lufthavn. Kl var nu 18.30, og der vi skulle først flyve i morgen tidlig kl. 8. Vi kunne se på skærmene at der gik et fly til København kl 20, og vi henvendte os derfor i SAS’ skranke for at høre om mulighederne for at ændre billetten. Egentlig havde vi købt ”non-changeable-tickets”, så det var ikke muligt – men damen var sød og tilbød os at ændre dem for 200 CHF pr. mand. Vi vil gerne spare 12 dødsyge timer i en lufthavn, men synes alligevel at 1000 kr. pr. mand var for meget. Heldigvis kom Marcus i tanke om at han havde et specielt SAS-euro-bonus kort, og efter at have set det blev vi tilbudt de samme billetter til 100 CHF pr. mand. Det sagde vi straks ”ja tak” til, og 1 timer efter var vi i luften på vej hjem.

Det var fedt at have sparet alle de timer i lufthavnen, og nu ville jeg have chancen for at overraske Mette. Flyveturen gik fint, og der var lidt let aftensmad på flyet, en tiltrængt øl og endnu en udrikkelig kaffe. Vi landede i Kastrup kl. ca. 22, og fik hurtigt baggage, og derefter et tog nord på!

På Nørreport sagde Marcus og jeg farvel og TAK til hinanden - for en kanon tur !