Rejsedagbog, 16.08.04 - 23.08.04 - RejseUniverset

16.08.04 - 23.08.04

Denne rejsedagbog foregår i Amerika og er en del af rejsen 'USA tur 2004 (Linda og Dennis)'.

Visninger 2048 gange

Læs rejsebeskrivelsen: 'USA tur 2004 (Linda og Dennis)' Læs Rejsebeskrivelse

Print Print Rejsedagbogen: 16.08.04 - 23.08.04

16.08.04

Vi tog af sted fra Hundested kl. 4.30 om morgenen og vi floej fra Koebenhavn lufthavn kl. 7.10. Vi landede i Washington lufthavn kl. 14.00 (lokal tid), efter en times tid turbulens, hvor folk kastede op i braejkposer. Kl. 15.00 tog vi en bus fra lufthavnen til en Metrostation i naerheden. Vi talte med en servicemand paa metrostationen og han kontaktede vores hotel for at finde ud af, hvilken metrostation vi skulle tage til for, at komme til vores hotel. Vi fik af vide at vi skulle tage til Metro Center og derfra skulle vi gaa fem blokke. Da vi kom til stationen begyndte vi at gaa, men det viste sig at vi boede et paent stykke fra den station vi var koert til. Vi besluttede at tage en Taxi, men det var ikke nemt at faa en taxi, men efter 20 min. lykkedes det os, at faa fat i en taxi. Det tog ca. et kvarter i taxi til vores hotel, saa det ville havde vaeret en lang gaatur.

Vi skulle moedes med John, Lone og ungerne kl. 17.00 men det kunne vi ikke naa, saa derfor maatte vi ringe til dem og sige at vi var forsinket. Vi moedtes med dem ved Lincoln Menorial kl. 17.45, herefter tog vi ned paa en Italiensk restaurant og fik noget at spise. Efter vi havde spist sagde vi farvel til dem og vi gik en tur rundt i byen. Vi skulle koebe noget vand, men det var umuligt at finde et sted at koebe vand. Efter vi havde gaaet en time lykkes det os at finde en lille vogn, hvor de solgte vand. Herefter fik vi fat i en taxi og tog tilbage til vores hotel. Vi tog et bad og gik herefter lige paa hovedet i seng.

17.08.04

Vi vaagnede kl. 6 om morgenen og besluttede os at tage ud og se byen, inden vi skulle moedes med John, Lone og ungerne. Vi tog den lokale bus ned til Union Station og derefter ville vi finde noget morgenmad, men det var umuligt at finde noget. Vi gik gennem byen ud til Arlington Cementery, det tog ca. 2 timer at gaa der ud. Det var en stor oplevelse at se Arlington Cementery. Herefter tog vi ud til Pentagon, men der var ikke saerligt meget at se, saa vi besluttede os at tage ind til centrum og spise noget frokost. Bagefter tog vi ned forbi det Hvide Hus, herefter tog vi ud og saa US Capital, Obelisk, Lincoln Menorial og Monomentet for World War II. Tidligt paa aftenen tog vi paa Hard Rock Cafe, hvor vi spiste aftensmad og fik en oel. Efter vi havde spist besluttede vi os for at tage bussen hjem da klokken kun var 7 om aftenen. Vi gik op til Union Station, og fandt vores bus. Da vi var naeede et stykke ud af byen kom der en masse farvede personer ind i bussen. Dennis og jeg var de eneste hvide personer med bussen, dem der stod paa bussen var fulde og saa ogsaa ud som om de havde roeget noget pot. De begyndte at diskuterer helt vildt hen over hovedet paa os, de var ved at komme op og slaas, den stoerste neger stillede sig op og sagde ”do you want a piece of me”, vi var bange for at vi ikke ville komme af bussen, og vi var ikke helt sikker paa hvor vi skulle af, saa vi turde ikke trykke for tidligt paa knappen, for i det kvarter vi koerte igennem stod der bander langs vejen. Da vi endelig kom af bussen, var vi glade for at vi var sluppet godt fra turen. Mor, du skal vaere glad for at du ikke var med paa den bustur.

18.08.04

Vi tog af sted fra hotellet kl. 9.00 og vi var ikke i tvivl om at vi ville tage en taxi til byen, vi havde faaet nok af den lokale bus. Vi tog en taxi til en metrostation, hvor vi fik lidt morgenmad, herefter tog vi metroen ud til Fairfax, hvor Allan og Sanne skulle hente os kl. 12.00, lidt over 12 trillede de ind paa parkeringspladsen, og det var dejligt at se Allan igen. Herefter koerte vi til John og Lones hotel. Allan koerte Lone og ungerne til lufthavnen og kom tilbage efter os andre. Herefter havde vi (Allan, Sanne, John, Dennis og Linda) 4 timers koersel til New York. Vi var desvaerre lidt uheldige, for der var sket en ulykke paa mortorvejen, saa derfor maatte vi ud og koere paa nogle mindre veje, vi var derfor 6,5 time om at naa til New York. Vi var inde i et supermarkedet for at handle lidt ind, vi havde taget en kasse oel, og da vi naede til kassen maatte vi ikke koebe oel, medmindre vi kunne forevise et pas, i USA skal man vaere 21 for at koebe oel, vi kunne dokumentere vores alder via vores koerekort men det var ikke nok, saa Dennis maatte ud i bilen for at finde et pas frem. Da vi endelig ankom til vores hotel var vi meget traette, saa vi fik en oel og gik paa hovedet i seng.

19.09.04

Vi startede dagen med morgenmad paa hotellet. Vi tog den lokale bus ned til Manhattan, hvor vi skulle se, Port Authoritet Bus Terminal, Time Square, Macys, Broadway, Empire State Building, Flatiron building (den trekantet bygning man ser i mange film), General Post Office, Madison Square Garden, Jacob Javits Convention og Trump World Tower og Central Park. Vi var oppe i Empire State Building, som paa nuvaerende tidspunkt er den hoejste bygning i New York, efter at de to taarne er vaek. Det var lidt diset saa udsigten var ikke helt optimal. Vi fik gaaet en hel del den dag, saa vi var meget traette i benene da vi naede tilbage til hotellet. Vi spiste aftensmad paa en Kinesisk restaurant i naerheden af vores hotel.

20.08.04

Vi tog fra hotellet kl. 9.00 om morgenen og tog igen bussen ind til Manhattan, hvor vi fik set World Trate Center, Wall Street, Friheds Gudinden og Rockenfeller Center. For at komme ud til Friheds Gudinden sejler man fra Batteri Park, sejlturen tager ca. 20 min. Paa vejen tilbage til Manhattan sejlede vi forbi Ellis Island, hvilket var et sted immigranter kom i karentaene. Vi sluttede dagen af i et bryggeri som hed Heartland, her spiste vi ogsaa vores aftensmad. Efter vi havde spist gik vi ned af Broad Way og gaden var lyst op af neonlys, hvilket var meget sjovt at opleve. Herefter tog vi bussen tilbage til vores hotel.

21.08.04

John forlod vores hotel kl. 5.30 om morgenen, da han skulle flyve til Boston. Vi andre tog med bussen kl. 9.00 for, at se de sidste ting i New York. Vi startede med at se FN Bygningen, hvor vi fik en rundvisning paa en time. Herefter saa vi Chrysler Bygningen, hvilket er en utrolig flot bygning. Vi tog forbi Hard Rock cafeen og fik en oel. Bagefter koebte vi en sandwich og spiste den ved indgangen til Central Park. Vi havde kun lige naaet at spise vores frokost, da det begyndte at blaese op og styrte ned med regn. Vi tog herefter tilbage til vores hotel, for at hente bilen og koere til Roanoke. Vi koerte fra New York kl. 15.00 og var hos Allan i Roanoke kl. 23.30.

22.08.04

Vi sov laenge i dag ovenpaa den lange tur fra New York. Vi startede med at koere op og se stjernen over Roanoke, herefter koerte vi videre til en Explore Park, her fik vi set hvordan man levede fra 1700 – 1850. Vi tog tilbage til Allan og laa en time ved poolen, herefter tog vi til Salem for at se en baseball kamp, hvilket var en stor oplevelse. Roanoke vandt 3-2.

23.08.04

Allan skulle starte paa arbejde, saa Sanne koerte Allan paa arbejde saa vi kunne have bilen. Efter vi havde spist lidt morgenmad, koerte vi til en stort shoppingcenter som ligger udenfor Roanoke. Dennis fik koebt nogle shorts og jeg selv fik koebt et par nederdele samt en par solbriller. Bagefter tog vi ud og handlede ind til noget aftensmad. Vi koebte ind til en god dansk hakkeboef. For tro mig man bliver meget traet af junk food. Man kan stort set ikke faa andet en burger og frites. Da vi var faerdige med at handle, lagde vi os ned ved poolen og slappede af resten af dagen.

Indtil videre har vi vaeret heldig med vejret, vi fik en byge i Washington og en i New York, ellers har vi ca. haft 30 grader hver dag, hvilket bare er perfekt.