Rejsedagbog, - RejseUniverset

Denne rejsedagbog foregår i Filippinerne og er en del af rejsen 'Filippinerne'.

Visninger 2038 gange

Læs rejsebeskrivelsen: 'Filippinerne' Læs Rejsebeskrivelse

Print Print Rejsedagbogen:

16. januar

Klokken 8 fik vi morgenmad på vores terrasse, desværre stadig med tunge skyer hængende over hovedet. Efter morgenmaden blev vi hentet af vores chauffør og guide som skulle sørge for turen i dag. Hele turen skulle vare omkring 6 timer hvor af de 4 skulle foregå med kørsel. Først kørte vi hen for at se de små spøgelsesaber (Tarsier), hold nu op hvor var de søde. Heldigvis var vi så heldige at se hele 4 aber, og de havde tilmed åbne øjne, selvom de oftest sover om dagen. Stedet vi besøgt var en rigtigt rart sted, og de behandlede aberne godtJ Mange steder på øen, holder de aberne fanget i et lille bur til ære for turister, men aberne kan ikke holde til det, da de er meget sensitive, og derfor dør i en lav alder.

Herefter kørte vi hen for at se Chocolate Hills, det ar også et skønt syn, men desværre ikke helt så godt som forventet, da vejret ikke var med os, og det derfor var svært at se langt! Vi fik dog stadig et indtryk af hvad naturen kan skabe. Bjergene er formet af koralkalk der er aflejret på havbunden og efterfølgende dannet ed landhævning.

Turen gik herefter tilbage igen og på vej retur skulle vi også besøge flere steder og have middag – vi holdt også ind i vejsiden to gange for bl.a. at se lokale ”fabrikker” hvor de lavede krukker, stole, borde og hønse bure af gamle bildæk samt knive af undervognen fra en bilJ

Først kom vi til et sommerfugle reservat, så nu ved vi alt om sommerfugle, pupper, parring, hvordan man ser forskel på en hun og en han og levealderen. Reservatet havde også alle sommerfuglene som levede på Filippinerne udstoppet og enkelte andre arter i levendeliveJ

Herefter kørte vi hen til floden, hvor vi gik om bord på en flydende restaurant og fik vores middag. Mens vi nød middagen sejlede vi op af floden alt i mens der var et mindre band som underholdte med god musik. Maden bestod af en filippinsk buffet, så vi fik ris, kylling og frugtJ

Efter middagen kørte vi hen og så en af øens ældste kirker, og som samtidig var hårdt medtaget af det kraftige jordskælv som ramte øen i oktober. Det var en smuk kirke indeholdende en masse ældre monumenter, genstande og figurer, som stadig blev taget i brug ved særlige lejligheder.

Til slut kørte vi forbi en stor bronze statue der viste hvorledes venskabspagten mellem filippinerne og spanierne blev indgået i 1563J

Godt hjemme på hotellet, gik vi hen på et større resort, som samarbejder med ”vores” resort aå drengene kunne bade, og vi efterfølgende kunne nyde aftensmadden der. Sikke noget fantastisk mad de lavede, må vist tilbage dertil i morgen også.

Nu bliver der hygget lidt på terrassen og så er der snart sengetidJ Og i morgen har de igen lovet regn….