Rejsedagbog, Tirsdag 29/6 - RejseUniverset

Tirsdag 29/6

Denne rejsedagbog foregår i Grækenland og er en del af rejsen 'Rhodos'.

Visninger 2038 gange

Profil Henckels
Læs rejsebeskrivelsen: 'Rhodos' Læs Rejsebeskrivelse

Print Print Rejsedagbogen: Tirsdag 29/6

Så blev det tirsdag...og vi havde booket en udflugt med Startours: Lindos og Rhodos gamle by.

Vi skulle mødes ved et busstopsted 5 minutters gang fra hotellet, men det var allerede kl 7.20 (nu havde vi lige vænnet os til at sove længe).

Vi havde købt lidt brød og yoghurt i supermarkedet dagen før, så vi var klar...og lidt spændte på dagens tur. Vi blev hentet som aftalt, og der var et svensk par fra hotellet som også skulle med.

Der blev samlet deltagere op hele vejen ind til Rhodos...så bussen blev stille og roligt fyldt op....men der var lidt stille i bussen, folk var knapt vågnet.

Sara havde det desværre ikke så godt, maven drillede rigtig meget og hun nåede også at kaste op inden vi fik bussen til at holde ved et hotel, hvor der alligevel skulle samles flere op.

Det hjalp lidt på det hele...og vi fortsatte mod Lindos og Akropolis. Vi ankom i det flotteste vejr (hvilket det har været alle dage), og så skulle vi gå den stejle vej op til Akropolis.....Sara var desværre ikke helt på toppen, så hun ville gerne blive nede i skyggen sammen med Camilla, men Nadia og jeg valgte at tage hele turen op i varmehelvede.

Der var mega flot udsigt fra toppen af Akropolis, men der var nok +40 c grader, og ingen skygge...det var lige så solcremen drev af mig....men en fed oplevelse.

Vi fik drukket en del vand og fik tilbud om at ride ned af bjerget på et æsel...men takkede nej. Vi gik tilbage til bussen efter vi havde kigget på alle de små butikker ved Akropolis.

Sara faldt i søvn i bussen tilbage mod Rhodos, og det var vi flere der gjorde...varmen tager energien...unge som gamle.

Vi ankom til Rhodos gamle bydel, og vores guide Tina, fortalte om bydelen og dens historie....og vi gik en tur ned af Riddernes gade....waaauuuv, hvilken oplevelse. Jeg tog billeder af alle de våbenskjold jeg kunne komme til.

Vi nød en ok frokost på en restaurent med Ara-papegøjer, som tiltrak Camilla og ungerne meget. Der blev taget et par billeder, hvor vi har den ene på armen - men det var dyrt at spise der...vi bestilte vandmelon til ungerne....10€...nå,men så lærte vi at spørge om prisen FØR vi bestiller :-)

Vi havde en dejlig dag i byen og kørte hjem med turbussen og var tilbage klokken 16....ungerne smuttede i poolen og jeg var glad for at slippe for rygsækken :-) , og jeg tog en lur.

Vi spiste på hotellet, og så var der Spanien/Portugal....en lidt trist kamp, og vi var alle sammen lidt flade efter en lang dag.

Er spændt på onsdagen, hvor der græsk aften på hotellet med musik, dans og græsk buffet.....det bliver helt sikkert en oplevelse :-)