Rejsedagbog, Ferie opdatering - RejseUniverset

Ferie opdatering

Denne rejsedagbog foregår i Amerika og er en del af rejsen 'Virginia, USA (Roanoke) Allan Simonsen'.

Visninger 2044 gange
Opdateret 2004-06-10 16:59:58
Tilføj kommentar til rejsen: Virginia, USA (Roanoke) Allan Simonsen Tilføj kommentar
Næste dagbogsindlæg: 'Billeder fra hvor jeg bor, til jer som kommer paa besoeg' Næste
Forrige dagbogsindlæg: 'Et par billeder fra ferien Forrige
Amerika

Afrejsedato 2004-03-28
Hjemkomstdato 2005-03-31
Profil Allan
Læs rejsebeskrivelsen: 'Virginia, USA (Roanoke) Allan Simonsen' Læs Rejsebeskrivelse

Print Print Rejsedagbogen: Ferie opdatering

Ferieopdatering

Så kommer der en længe ventet opdatering til rejseuniverset. Sidder pt. på min altan, i boksershorts og T-shirt, klokken er 10 og solen er for længst gået ned, der er vel en 25 grader. Sanne ankom torsdag den 20. maj til Washington, og jeg fik selvfølgelig min første parkeringsbøde, var helt forvirret over hvordan man kom ned til lufthavnen, og det er jo ikke et lille sted. Da vi så var på vej hjem, var Sanne selvfølgelig ikke hurtig nok med kortet J, og jeg fik ikke drejet af, så vi endte på en toll road (en vej man betaler for), men jeg fik åbenbart lagt mig i en bane, som var grøn (bommen oppe), så vi kørte videre uden at betale, har dog endnu ikke hørt noget for de to forseelser.

Om fredagen tog vi ud til et af de højeste bjerge i Blue Ridge Mountains, der er en pragtfuld udsigt, men det var blevet godt og grundigt sort ude i horisonten, så vi måtte skynde os ned, Sanne faldt desværre på vej ned, og der blev nogle flotte blå mærker ud af det J. Vi nåede dog kun lige ind i bilen for uvejret brød ud, og når det først regner herover, så er det også serioest, der kom meget store hagl, og vi blev nødt til at køre ind til siden, da det var helt uansvarligt at fortsætte. Da vi kom hjem til Roanoke skinnede solen, og vi tog til baseball, hvor Salem for en gang skyld vandt, det var jo lidt rart.

Om lørdagen kørte vi til Charleston i South Carolina, der var ca. 650 kilometer der ned, men det er jo ingen sag i en ordentlig øse. Jeg synes Charleston var en stor oplevelse, den ene dag brugte vi på at gå rundt i de hyggelige gader og nede ved vandet (se billede).

Om søndagen tog vi ud på en plantage, hvor vi fik et indtryk af hvordan slaverne levede, det var også en ret stor oplevelse. På den plantage, som vi valgte, havde de gjort meget ud af haven (se billede).

Vi kom helt tæt på en alligator som havde kravlet op i haven.de lever frit i South Carolina) (se billede).

Om eftermiddagen tog vi ud og så et større akvarium med mange saltvandsfisk og bagefter så vi en 3-D film, hvilket var en ret fed oplevelse (se billede).

Mandag tog vi til Murttle Beach, men der var lidt for meget gang i bølgerne og det blæste meget så vi pakkede hurtigt vores håndklæder sammen, og så var det mod Roanoke igen. Et par dage brugte vi på at udforske Blue Ridge Mountains (se billeder)

En af dagene kørte vi op til en drypstenshule. Det var en kæmpe oplevelse, vi fik en times rundvisning, og det var en meget stor hule og utrolig flot (som ligger i Shenandoah nationalpark). Det skal opleves og kan ikke rigtig beskrives. (se billede)

Om søndagen tog vi ud det sted hvor general Lee skrev under på overgivelse til Nordstaternes general Grant, de havde bevaret nogle af de daværende bygninger, men det hele kunne stort set ses på en time (se billede).

På vej hjem kørte Sanne så tilpas usikkert at vi blev stoppet af politiet J, og hun måtte vise kørekort mv. (det kan måske også være at det var fordi vi manglede et klistermærke i forruden). På den tur hjem, tror jeg vi så en små 15 politibiler og vel en 10 stykker om aftenen, downtown i Roanoke. Der er så meget politi på vejene, at det tangerer det sygelige.

Vi fik dog også tid til at få afgjort vores tennisdyst, hvor taberen skulle betale en middag, så jeg fik min livret i weekenden i Georgetown (en del af Washington DC) GRATIS MAD !!. Desværre regnede det meget i weekenden, så Washington var ikke den helt store oplevelse. En del af bygninger var under ombygning mv. De har nogle meget store og flotte museer liggende ved the Mall, og det er gratis at besøge disse. Det er faktisk en ret stor oplevelse, så selvom det regner, er der en del at tage sig til DC. Metrosystemet er utrolig velfungerende, så man kan bo forholdsvist billigt i udkanten af byen, og alligevel være hurtigt inde i centrum (se billeder)

The White House

Arlington Cementery

US Capitol

Næste gang jeg kommer til DC bliver når Lars sammen med Rie kommer på besøg, så der håber jeg på bedre vejr. Jeg har været heldig at finde dem et godt tilbud på et flot hotel med pool, så det håber jeg bliver alle tiders. Det kan jo godt være varmt i juli og så er det jo rart at man kan køles ned. Jeg vil slutte denne opdatering med at takke dig Sanne for en fantastisk god ferie, og jeg glæder mig meget til at være sammen igen. Jeg glæder mig enormt meget til de mange besøg over sommeren, det bliver dejligt rart at se jer igen. Det er noget aergeligt at man ikke kan se Danmark spille EM-kampe, det kommer jeg til at savne.