Rejsedagbog, Phu Quoc / Long Xuyen - RejseUniverset

Phu Quoc / Long Xuyen

Denne rejsedagbog foregår i Vietnam og er en del af rejsen 'Vietnam / Dubai'.

Visninger 2037 gange

Profil Olsenfeld
Læs rejsebeskrivelsen: 'Vietnam / Dubai' Læs Rejsebeskrivelse

Print Print Rejsedagbogen: Phu Quoc / Long Xuyen

26.05.2010  Alletiders største dasedag, vi var på vores resort hele dagen. Dagen gik med at læse, bade, spille spil m.m.

27.05.2010 Så skulle der ske noget vi fik fat i en vogn og tog på tur til den nordelige del af Phu Quoc. Vi var bogstaligt helt derude hvor peberet gror. Bagefter kørte vi op til en strand, som viste sig ikke at være noget særligt p.g.a. skidt og storekoralstykker. Ved stranden var der et resort, her var der en abe og en skildpadde, som blev holdt i fangeskab. Vejen er miserable, da man på hele øen er ved at anlægge nye veje, således øen er klar til det store charterboom. Det skal lige tilføjes at flere af de andre i bilen så en ca. 2 meter lang slange foran bilen, vi kørte den heldigvis ikke over.

28.05.2010 Op kl. 06.30 vi skulle med "Turboproppen" til Rach Gia og herefter med bil til Long Xuyen. Vi ankom til Long Xuyen omkring middagstid, og gik herefter ud for at se på mulighederne for at komme ud at se Mekongfloden. Vi gik lidt forvildet rundt da byen er meget lidt turistet, ingen snakker Engelsk og samtidigt skulle alle hen og rører ved Mikkeline. Vi måtte tage en taxi tilbage til hotellet, for bare at kunne finde et sted at spise. Det eneste de har i Long Xuyen er kaffebarer hvor de Ikke sælger mad. Ned til havnen igen her blev vi kapret af nogle tandløse gamle koner der viste at vi kunne komme på en rundfart i 3 timer, alt foregik på Vietnamesisk. Vi forklarede at vi gerne ville se Cho Moi distriktet, alt var klappet og klart - vi tog afsted. 3 timer senere lagde vi til i Cho Moi by, langt fra Long Xuyen hvor vi boede, det lykkedes os dog at preje en taxi og blive kørt hjem. Mekaongfloden er noget megt specielt, langs hele floden bor og lever vietnameserne med den på godt og ondt. Det første vi så som vi ikke troede var muligt, var at bådføreren fyldte en kande vand direkte fra floden og drak det. Vi så folk der brugte floden til følgende, de badede, nogle tog bad, nogle vakede tøj, andre vakede grøntsager, en mand sad og sked, der kom en død gris flydende og meget, meget mere.