Rejsedagbog, Black sand beach, Green sand beach og Ka Lae - RejseUniverset

Black sand beach, Green sand beach og Ka Lae

Denne rejsedagbog foregår i Amerika og er en del af rejsen 'Jorden rundt med Mette og Henning'.

Visninger 2035 gange

Hjemkomstdato 2009-01-26
Læs rejsebeskrivelsen: 'Jorden rundt med Mette og Henning' Læs Rejsebeskrivelse

Print Print Rejsedagbogen: Black sand beach, Green sand beach og Ka Lae

I dag fredag, stod vi op allerede ved 8-tiden, og kl 11 satte vi kursen mod syd-kysten. I dag kørte vi forbi Hawaii Volcanoes National Park, og fortsatte til "Punalu'u Black Sand Beach County Park". Her langs vandet er der sorte lavaklipper, hvor bølgerne sprøjter ind over.

Ved siden af klipperne er der en fin strand - men det pudsige ved netop denne strand, er at alt sand er fuldstændig sort.

Stranden havde besøg af både turister og lokale - her ses en af de store lokale svømmere som tog sig en pause på stranden.

Derefter tog vi til Ka Lae, det sydligste punkt i USA. Her er der en utrolig flot udsigt ud over Stillehavet.

I klipperne langs kysten var der et stort hul på ca 5 m i diameter, som man ikke havde lyst til at falde ned i.

Efter besøget på Ka Lae, forsøgte vi at følge de instruktioner "John fra vores hotel" havde givet os, men vi må have misforstået noget, for vi kom ned af en markvej med skilte om "Private Property", og det eneste der var at se i miles omkreds, var de på en gang nysgerrige og bange køer (nogle med horn ). Derfor gik vi tilbage til bilen, og måtte tilbage på vejen fra tidligere, og endelig fandt vi ned til det sted man normalt bruger som udgangspunkt for at gå over til Green Sand Beach.

Her gik vi rask til, langs nogle temmelig ujævne spor.

Efter en halv times tid havde vi tilbagelagt de ca. 3,5 km. og var nu fremme ved kanten af Green Sand Beach. Her ca. 25 m over vandet, skulle vi ned af den stejle sand-slette for at komme helt ned til stranden.

Kl var 17, og solen står på det tidspunkt meget lavt på himlen. Det var dog stadig muligt at se at sandet havde  en grøn nuance - særligt på afstand.

Vi satte kursen tilbage mod bilen, og prøvede igen at gå hurtigt, og var tilbage 18.10, hvor det efterhånden var blevet helt mørkt (kunne næsten ikke finde bilen igen ).

Derefter kørte vi tilbage mod Hilo, med et hurtigt stop ved Jaggar Museum - men der var heller ikke så meget aktivitet den aften. Derfor kørte vi tilbage til Hilo, handlede og tog hjem og lavede aftensmad.