Rejsedagbog, Poli point og Byodo-in templet - RejseUniverset

Poli point og Byodo-in templet

Denne rejsedagbog foregår i Amerika og er en del af rejsen 'Jorden rundt med Mette og Henning'.

Visninger 2045 gange

Hjemkomstdato 2009-01-26
Læs rejsebeskrivelsen: 'Jorden rundt med Mette og Henning' Læs Rejsebeskrivelse

Print Print Rejsedagbogen: Poli point og Byodo-in templet

I dag mandag stod vi op kl 9, fik morgenmad og kørte til Poli Point - som er et flot udsigtspunkt hvor man kan se ud over den nordlige side af øen, og samtidig til de utrolig grønne og stejle bjerge.

Derefter kørte vi ned til byen Kaneohe, hvor vi købte en rejsebog - og fik idéer til at besøge Byodo-in templet. Vi kørte til templet, som ligger utrolig flot på den nordlige side af de flotte bjerge. Templet er faktisk en kopi af en gammelt japansk tempel, men kopi eller ej, der er ganske specielt og helt klart et besøg værd.

Derefter kørte vi retur til Waikiki, afleverede bilen og spiste frokost. Om aftenen læste vi i vores nye rejsebog om Hawaii - The Big Island. Mens vi læste fik vi øje på, at de duer der jævnligt havde besøgt vores altan, havde lagte nogle fine æg under vores air-condition.

Vi nåede dog ikke at se æggene blive udruget, inden vi tog videre.