Rejsedagbog, Jungle-safari i Chitwan - RejseUniverset

Jungle-safari i Chitwan

Denne rejsedagbog foregår i Nepal og er en del af rejsen 'Jorden rundt med Mette og Henning'.

Visninger 2055 gange

Hjemkomstdato 2009-01-26
Læs rejsebeskrivelsen: 'Jorden rundt med Mette og Henning' Læs Rejsebeskrivelse

Print Print Rejsedagbogen: Jungle-safari i Chitwan

Da vi havde spist på Monedance, gik vi på internetcafe og opdaterende rejseuniverset. Da vi kom hjem, ved en 23.30 tiden, tændte vi lyset i vores værelse, og det første vi saa var en stor fed kakerlak på vores seng. Vi forsøgte at fange den, men det var ikke helt nemt. Vi brugte en lysestage, to vandflasker og en sko. Undervejs i jagten gled Henning og blev forskrækket og udbrød et råb . Vi fangede den tilsidst og fik sovet med lyset tændt, så vi kunne spotte evt. flere der havde lyst til at putte med os.

Næste morgen mødtes vi med de andre, de spurgte hvorfor Mette skreg i går aftes, men så maatte vi jo fortælle dem at det var Henning på kakerlakjagt endnu en gang.

Vi kørte med bussen videre mod Chitwan, vi spiste frokost på et pænere hotel, hvor vi fik noget meget godt mad. Vi ankom til Chitwan og fik tildelt vores værelser. Vores seng bestod af en "dør med en engangsvaskeklud oven paa" som Karin udtalte det.

Resortet lå helt ned til floden, hvor i der var små krokodiller.

Vi gik ned langs floden til byen (det tog små10 min). På vejen der ned stoppede vi ved en restaurant og fik en øl, mens vi kiggede ud over floden.

Vi gik videre ned til byen og spiste aftensmad på en fin restaurant, vi fik noget lækkert fisk. Da vi havde spist og fået regningen, prøvede Niels at prutte om prisen (hvilket til dels lykkedes for ham).

Da vi kom tilbage til resortet, var der nogle danser som opførte en særlig dans, fra deres område. De dansede med kæpper de slog sammen (helt uden at ramme hinanden over fingerne)...

... og de dansede med ild...

.... efter de havde dansede nogle flotte danse , skulle vi danse sammen med dem, her ses Niels og Henning (en anden Henning) i fuld hopla

Næste morgen skulle vi mødes udenfor tidligt. Vi blev hentet af tre små ladvogne, hvor der både var plads inde i førehuset, på ladet og bag på....

Vi kørte i 1,5 time før vi kom frem til indkørslen af juglen. Det var begyndt at regne en del, men der var heldigvis et sted hvor vi kunne finde ly, saa vi spiste vores frokost (som hotellet havde sørget for) mens vi ventede på at regnen ville holde op. Men det skete ikke rigtigt, så da regnen havde stillet lidt af og vi havde spist vores frokost, kørte vi videre. Vi kørte hen og så et noget underligt museum, der kun åbnede for vores skyld. På museet var der nogle udstoppet dyr....

Vi kørte videre hen til et sted hvor de opdrætter krokodiller, der var både små og store. Det er en særlig krokodille, som kaldes for næbkrokodille.

Der var også en tiger som var fanget i et stort bur. Den var i bur, pga dens mor havde angrebet nogle folk fra landsbyen, og var blevet skudt.

Da vi stod og så på tigeren, begyndte det pludselig at regne meget, MEGET voldsomt. Der var ikke noget læg i nærheden (ikke alle havde regnjakker på), så vi blev alle sammen meget våde. Vi løb tilbage gennem skoven, for at komme hen til vores biler, hvor der også var lidt tørvejr. Der var utrolig mudret på stierne, så der var et par stykker som gled, (det er regn og ikke sne på billedet).

Da vi kom tilbage stod vi længe og ventede på at det ville stilne af så vi kunne komme på safari, dette skete dog ikke. Efter 1 til 1 1/2 time blev vi enig om at køre hjem. Vi kørte gennem skoven, så vi kunne se efter nogle dyr. Vi så nogle bukke, fugle og en myre...

Efter et par timer den anden vej, kom vi endelig hjem - meget, meget våde og kolde. Kun to af ladvognene havde en slags overdækning, i den sidste vogn sad dem som havde taget regnjakker med (Henning og Mette), men da regnen var så kraftig at det gik igennem regnjakkerne, var de ikke til den helt store hjælp

Efter vi havde været i bad og forsøgt at få varmen igen, gik vi ned til byen og spiste, vi prøvede en anden restaurant end i går, men den var bestemt ikke nær så god eller hyggelig som den vi spiste på den første aften. Her ses et hvidløgsbrød