Rejsedagbog, Soeloever og Sand - RejseUniverset

Soeloever og Sand

Denne rejsedagbog foregår i Peru og er en del af rejsen 'Marianne & Axel på Verdensomrejse'.

Visninger 2045 gange

Profil sulen
Læs rejsebeskrivelsen: 'Marianne & Axel på Verdensomrejse' Læs Rejsebeskrivelse

Print Print Rejsedagbogen: Soeloever og Sand

Det lykkedes os at finde vej ud af hotellet, og endda et par hyggelige steder i Lima, deriblandt den stille forstad Barranco, der ligger iblandt blomster og fugle med udsigt til Stillehavet. Der saa vi bla. vores foerste kolibri, et hus besat med 3-4 grippepar og masser af store flotte bouganvillaer. Vi formaaede ioevrigt ogsaa at faa spillet lidt beach volley med de lokale, der syntes at det var evigt skaegt at spille bold med et par gringoer (alle vesterlaendinge).

Naa men efter 3 naetter i Lima kom vi endeligt afsted i retning af Pisco (267 km syd for Lima), hvorfra vi ville ud og udforske Ballestas oerne og Paracas Nationalparken. Allerede paa turen derned laerte vi dog vores foerste stoerre rejselektie, hvilken var, at bare fordi de lokale ligger alle deres ting i hattehylden betyder det ikke, at det er sikkert for gringoer, at goere det samme. Saa undervejs paa busturen, da Marianne raabte paa chocolade og Axel kiggede op i hatte-hylden var der kun hatten tilbage. Vores hoejt elskede mulepose med resten af vores mad havde faaet ben og havde forladt bussen paa et tidligere stop - alt i alt en MEGET billig lektie.

Endeligt fremme i Pisco indlogerede vi os to naetter paa et hostel, og naeste dag tog vi ud paa en heldagstur, der foerst besoegte islas Ballestas ogsaa kendt som 'fattigmands Galapagos'. Det er en serie af oer, som rejser sig op af Stillehavet i fantastiske formation og som ioevrigt er hjem for tusindvis af soeloever og millioner af havfugle, bla. 2 slags pingviner, suler, tre slags skarver, 2 slags terner og pelikaner. Vi sluttede denne fantastiske naturoplevelse af med, at 6-7 delfiner lejede omkring vores baad lige inden vi kom i havn. Vi forsatte derpaa turen ud i et stort naturreservat, hvor vi bla. saa flamingoer, cirklende kalkungrippe, flere pelikaner og en fiskeoern.

Ligenu befinder vi os i en oase... naar vi skriver oase, saa mener vi en rigtig oase, som i tegneserierne, med en lille soe omgivet af palmer og hundrede meter hoeje sandklitter i alle retninger. Her har vi staeet paa sandboard (snowboard paa sand) og udforsket oerkenen i dune buggy og til fods. Det har vaeret superfedt, men nu har vi sand over ALT... Her i oasen har vi ogsaa faaet slappet rigtigt godt og grundigt af - taenk kolde oel, haengekoeje, swimming pool og mangofrugter!

Imorgen tager vi videre til Nazca for at se de verdensberoemte Nazca linier, foerend vi vender naesen mod condorer og rygende vulkaner i Andesbjergene.